Інтерфейс змінено на Українську. Змінити на російську мову?

Позашляховик для бездоріжжя: обираємо найкращий варіант

Позашляховик для бездоріжжя: обираємо найкращий варіант

Сьогодні будь-який позашляховик може вирушити на екстремальне бездоріжжя, адже теперішній час передбачає велику кількість елементів тюнінгу, які здатні змінити автомобіль до невпізнаваності та наділити його неабиякою потужністю. Проте, сьогодні ми поділимось на які характеристики варто звертати увагу коли націлено обираєш автівку для офф-роду. Поїхали!

Не кожен повнопривідний автомобіль є позашляховиком!

Повнопривідні авто можна поділити на дві категорії:

  • Справжні повнопривідні підкорювачі бездоріжжя, яким під силу всі пастки, перешкоди та непрохідні дороги. Вони піддаються тюнінгу і можуть чудово використовуватися у міських та екстремальних умовах.
  • Кросовери або «паркетники», які мають відмінні технічні характеристики, але не придатні до суворих умов. 

Розглянемо детальніше.

Кросовери

Навіть, якщо поїхати  таким автомобілем на бездоріжжя, то це не означає, що він зламається у ту ж саму хвилину. Такий екстрим може вплинути на ресурс авто і воно вийде з ладу у будь-який момент. Ці автомобілі створені для зручного пересування містом та трасами. Підвіска і решта елементів - не придатні до надмірного навантаження.

Звісно, що у кожному правилі є винятки. Як наприклад,  Renault Duster. Незважаючи на те, що автомобіль створювався  для міської експлуатації, його характеристики дозволяють без проблем долати складні ділянки дороги: снігові замети, ями та незначне болото. Це відбувається за рахунок достатнього кліренсу, вдалої геометрії та трансмісії. 

Що можна вдосконалити:

Єдине, що можливо зробити - встановити правильні шини: МТ або АТ. На ринку не існує готових рішень зовнішнього тюнінгу для кросоверів, а варіанти підвіски можна порахувати на пальцях однієї руки. Тому на такому авто не рекомендовано виїжджати на бездоріжжя. Навіть, якщо передбачений спеціальний офф-роуд пакет. 

Позашляховики для бездоріжжя

Позашляховик - це автомобіль, який навіть  у стандартній комплектації здатний долати складне бездоріжжя. А якщо ще й модифікувати його, то можна перетворити позашляховик на всюдипрохідний, та стійкий до найекстремальніших умов транспортний засіб. Чим більше тюнінгу та допоміжного обладнання - тим легше долатимуться перешкоди. Це відрізняє справжній позашляховик від кросовера. Також суттєвою відмінністю є конструкція автомобіля, про яку розповідаємо далі. 

Яким ж має бути ідеальний позашляховик?

Двигун: бензин чи дизель

Не можна однозначно обрати конкретний вид двигуна. В обох є свої переваги та недоліки. Бензиновий силовий агрегат має більшу потужність, швидкість та маневреність. Проте, у автомобіль із таким двигуном доведеться вкладати більше коштів. Все тому, що він споживає набагато більше палива.  Ще однією великою перевагою є те, що бензиновий двигун легше запустити у мороз та складні погодні умови. Він краще розігрівається, аніж дизель. 

Дизельний двигун має в декілька разів більший запас ходу та кращу тягу. Завдяки йому, позашляховик може впевнено рухатися на малих обертах. Найбільшою перевагою є більший ресурс, що допомагає автомобілям на дизелі перевозити великі вантажі та багато пасажирів. Найвигідніший варіант для правдивих рамних позашляховиків.

Дизельний силовий агрегат - дорожчий в обслуговуванні через підвищену компресію. Він вимагає точного налаштування, який можуть здійснити лише спеціалісти.

Механіка VS Автомат

Коробка «автомат» є більш чутливою. Її можна перегріти, спалити під час буксування або буксирування. Безумовно, вона є комфортною, практичною та легшою у використанні. Цю коробку краще обирати не для суворого бездоріжжя, а для тривалих подорожей. Щоб використовувати на бездоріжжі - потрібно доопрацювати коробку. Наприклад, встановити радіатор охолодження.

На «механіці» присутнє більше відчуття автомобіля. Тому для екстремальних умов вона є безумовним лідером.

Конструкція: рамна чи ні

Доведено, що сучасні позашляховики з несучим кузовом є потужними та міцними. На них можна спокійно виїжджати у екстремальні умови і не боятися, що відпаде частина автомобіля.  Навіть оновлений Defender відмовився від рамної конструкції. Звісно, що рамні автомобілі мають деякі переваги:

  • Рама добре розподіляє навантаження
  • Рамні авто піддаються кардинальному тюнінгу.

Тому можна зробити висновок, що для бездоріжжя краще обрати рамний автомобіль.

Мости: цільні або розрізні

Розрізний міст має суттєву перевагу - м’якість та більший кліренс. У конструкції таких авто є важелі, за рахунок яких позашляховик стає більш комфортним, навіть при їзді складними ділянками. Проте, транспортні засоби з розрізним мостом легше пошкодити. 

Виробники сучасних авто здебільшого не розробляють позашляховики з цільними мостами.Проте, багато досвідчених джиперів вважають, що саме такий варіант автівок є кращим.  

Перш ніж купувати позашляховик – визначіться з майбутніми умовами експлуатації. Є різниця між підкоренням боліт і лісів, та виїздом на природу. Також обміркуйте скільки готові заплатити та надалі вкладати у свій позашляховик. Офф-роуд – справа, яка потребує регулярних фінансових вкладень, якщо справді хочеться бути найкращим у цьому спорті.

Пам’ятайте, що увійшовши до лав цього спорту – важко зупинитися. За деталями до тюнінгу – сюди.

 

Можливо вас зацікавить

Відгуки

  • 29.11.19
    Фраза "Виробники сучасних авто вже не розробляють позашляховики з цільними мостами" не відповідає дійсності. Наприклад Suzuki Jimny випускають із нерозрізними мостами.

    Плюсы:

    Минусы:

Залиште відгук

Увійдіть або зареєструйтесь, щоб залишити відкуг!
Scroll

Цей сайт використовує cookies. Ви можете змінити налаштування cookies в своєму браузері. Дізнатись більше.