Інтерфейс змінено на Українську. Змінити на російську мову?

Лебідка для позашляховика: основні причини поломки

Лебідка для позашляховика: основні причини поломки

Лебідка – важливе обладнання для любителів віддалених подорожей та бездоріжжя. Адже, ніколи не знаєш, що може трапитися у дорозі. Лебідка допоможе витягнути автомобіль з ями, болота або інших перешкод.

Проте, навіть найдорожча лебідка може підвести у відповідальний момент і просто не спрацювати. Чому трапляються такі ситуації – розглянемо далі.

Чому ламається лебідка

Основною причиною поломок лебідки є неправильний підбір обладнання. 

!!! Потрібно пам’ятати, що для різних умов експлуатації потрібні різні лебідки. Очевидно, що для спорту потрібна лебідка, яка буде відповідати технічним характеристикам, що допоможуть претендувати на призові місця. Для туризму потрібна перевірена часом лебідка, яка, як найкращий товариш, надасть відчуття надійності і не підведе у будь-якій складній ситуації. Для полювання і риболовлі варто підібрати лебідку, яка використовуватиметься лише в екстрених випадках. Потрібно пам’ятати, що будь-який мисливець або рибалка приїжджає на природу для конкретної мети, а не ходити за трактором=) Тому краще придбати лебідку - про всяк випадок. 

Друга причина виходу з ладу - недотримання умов використання та невідповідний догляд. Якщо не надавати обладнанню потрібного догляду та не дотримуватись правил використання – лебідка не віддячить довгою службою, а навпаки швидко зламається. 

Розхідні елементи лебідки

Лебідка, як і кожне обладнання багаторазового вжитку, має розхідні матеріали, які потребують періодичної заміни. До таких можна віднести гальма та щітки. Це елементи, які беруть на себе важливу роботу та інтенсивно застосовуються, тому можуть вийти з ладу. Ще однією причиною є неправильно підібране навантаження для лебідки. Тоді щітки та гальма швидше зношуватимуться.

Ще один елемент, який може потребувати заміни – це соленоїд (реле). Ця деталь відповідає за керування перемиканням контактів лебідки. Заміна цього контактора займає всього 20 хвилин, тому краще мати його про запас у багажнику.  Соленоїд може вийти з ладу при регулярному використанні. Тоді контактори підгоряють і лебідка перестає працювати. Важливою причиною є розгерметизація корпусу. При потраплянні води, соленоїд окислюється і з’являється корозія.

Профілактика лебідки

Лебідка - це обладнання, яке використовується в екстремальних умовах, тому від правильності підбору залежить термін експлуатації.

Якщо ви плануєте використовувати лебідку у воді, тоді необхідно подбати про наявність захисту - IP- 68. Якщо такий захист відсутній, то ризик потрапляння води у редуктор - збільшується. У такому випадку мастило змішається разом з болотом і це призведе до неполадок.

Щоб лебідка не ламалася потрібно дотримуватися декількох простих правил:

  • Якщо ви не використовуєте лебідку, то потрібно раз у місяць розмотувати її та змотувати. Тоді конденсат, що утворився в двигуні - випаровуватиметься. 
  • Якщо регулярно використовуєте лебідку - раз на рік потрібно проводити профілактичні роботи: розбирати та змазувати всі елементи обладнання. 
  • Якщо рідко використовуєте, то профілактику можна проводити раз на два роки.

!!! Рекомендуємо звернути увагу на умови гарантійного обслуговування лебідки. Провідні бренди надають 5 років гарантії на свої вироби, проте за однієї умови: якщо раз на рік проводити чистку лебідки у сертифікованому сервісі. Після обслуговування потрібно печаткою або підписом підтвердити проведення профілактики лебідки. Якщо цього не робити, то гарантія автоматично анулюється. 

Щорічний догляд

План дій:

  • Розібрати лебідку;
  • Видалити старе мастило та промити всі елементи;
  • Змастити всі чисті елементи спеціальною сумішшю мастил. Мастила мають бути: не рідкі, не густі та водовідпірні. Якщо використати дуже рідке мастило, то воно просто витече, а надмірно густе - сповільниться робота лебідки. 

Укладання троса при експлуатації

Трос лебідки має проходити між валом і місцем кріплення лебідки. Якщо намотати трос над валом і на одне місце, то змінюється розподіл напруження в тілі обладнання. Це призводить до падіння тягового зусилля. Окрім цього, неправильне укладання троса може призвести до вигину прутів, які з’єднують двигун. Наслідок: двигун може не впоратись з опорою і отримувати надто багато енергії. А це призведе до перегріву дротів та соленоїдів.

Некоректно намотаний трос змушує лебідку шумно працювати. Це відбувається через те, що гальмо вдаряється об гальмівні доріжки. Окрім цього, пошкоджується трос і на ньому з’являються задирки. 

Висновок: як експлуатувати лебідку, щоб вона не виходила з ладу

  • Головне правило: підбирайте лебідку відповідно до майбутніх умов експлуатації. Для подорожей потрібна одна лебідка, а для спорту зовсім інша. Щоб не помилитися – звертайтеся до фахівців;
  •  Правильно розраховуйте навантаження: вагу авто помножити на 2;
  •  Якщо не використовуєте лебідку – розмотуйте та змотуйте її раз на місяць.
  • Здійснюйте щорічну профілактику;
  •  Для занурення у воду подбайте про захист - IP-68.

Не забувайте ці правила і ваша лебідка віддячить довгою та надійною роботою!

 

Можливо вас зацікавить

Немає відгуків

Залиште відгук

Увійдіть або зареєструйтесь, щоб залишити відкуг!
Scroll

Цей сайт використовує cookies. Ви можете змінити налаштування cookies в своєму браузері. Дізнатись більше.