Інтерфейс змінено на Українську. Змінити на російську мову?

Історія українського трофі-рейду 1990-1999 роки: з чого все починалося

Історія українського трофі-рейду 1990-1999 роки: з чого все починалося

Трофі-рейд з’явився в Україні на початку 90-х років. Серед автомобільних видів спорту, змаганння з подолання бездоріжжя, ввжаються одними з найновіших. Аби стати переможцем трофі-рейду, не достатньо першим пройти визначену трасу. Для перемоги потрібно виконати низку змагань, які зустрічаються на шляху і при цьому зробити це якісно, демонструючи стійкість свого авто. Часто, місце проведення рейду є настільки складним, що учасники витрачають цілий день, щоб доїхати до місця призначення.

Перші змагання позашляховиків відбулися на Закарпатті. Тодішній захід,  швидше нагадував зустріч людей, які просто отримують задоволення від складних трас та перешкод, а також люблять відчувати силу свого авто. Серйозними та професійними ці змагання не були. На той час, автомобільний ринок не був багатим на спеціальні обладнання та запчастини для офф-роуду: лебідки, силові обвіси та інше. Саме тому пройти всі випробування було набагато складніше, ніж сьогодні.

З 1990 до 1993 року в Україні продовжували змагатися прихильники офф-роуд. Кількість учасників стрімко зростала та навіть виходила за межі держави. В Україну почали з’їжджатися з Німеччини, Австрії, Франції та Угорщини.

У 1993 році після вдалих змагань, два учасники з Німеччини запропонували проводити на Закарпатті масштабне змагання Transilvania - Trophy, яке відбувалося декілька разів протягом року. Вони довго шукали ідеальне місце у Трансільванському плато для проведення цього рейду. Претендентами на локацію для Transilvania - Trophy були: Польща, Хорватія, Словаччина та Румунія, проте Україна стала очевидним лідером за всіма критеріями відбору.

Вперше Transilvania - Trophy відбулося у 1995 році. Експерти одноголосно визнали змагання найскладнішим у Європі. Наступні перегони відбулися у 1996 та 1997 роках.

У 1996 році офф - роуд траса складала 10 кілометрів. Старт був у місті Ужгород, а фініш біля Невицього замку. Подія тривала 5 днів. Організація змагання була на вищому рівні: безкоштовне польове харчування та напої для всіх причетних, охорона, вертоліт для журналістів. Новини про Україну та Transilvania - Trophy були у всіх ЗМІ.

У 1997 році змагання Transilvania - Trophy завершились скандалом. Місцева влада виділила стоянку для авто на місці пасовиська. Жителі села обурились та не допустили проведення змагань. Організатори компенсували збитки селянам, проте розірвали угоду про співпрацю із Закарпатською обласною державною адміністрацією.

У 1998 році Україна спробувала самостійно провести подібні змагання, які мали назву «Карпати трофі». Учасників було менше, але це не завадило поціновувачам офф-роуд насолодитися атмосферою.

У 1999 році змагання вийшли за межі Карпат і відбулися на Дніпропетровщині. Назва відповідала локації - «Баха Січеслав». Проте, місцевість була набагато легшою: без боліт, лісів та трамплінів. Тому такого роду змагання прийшли до смаку далеко не всім екстремалам. Того ж року відбулися перші зимові змагання.

Продовження у наступній частині.

Фото з матеріалу Романа Скоропада

Можливо вас зацікавить

Немає відгуків

Залиште відгук

Увійдіть або зареєструйтесь, щоб залишити відкуг!
Scroll

Цей сайт використовує cookies. Ви можете змінити налаштування cookies в своєму браузері. Дізнатись більше.